13 septembrie 2010

Superstitii de prin lume adunate

Stimabilul Lucian Marin aka Lucien s-a gandit sa faca un pustiu de bine si mi-a "inmanat" aceasta leapsa, doar doar mai scriu si eu ceva pe aici, pentru cei trei unici cititori ai mei. zilnici.

So, sa va zic ce superstitii cunosc eu. Poate pana la final imi dau seama si daca eu am vreuna (na, romanului doar superstitia i-a mai ramas):

- treci pe sub o scara: ghinion!
- spargi o oglinda: nu 1, nu 2, ci 7 ani de ghinion!
- trece pisica neagra prin fata ta: nu o ierta! o alergi si o bati! doar nu vrei sa te pasca ghinionul...
- holbeaza-te seara pe cer dupa o stea cazatoare. cica o sa ai noroc. cica.
- daca ploua cand te mariti/ insori ... ne imprietenim, ca cica te imbogatesti!
- daca din intamplare iti ard obrajii... ei bine, nu e chiar o intamplare, ci Vasilica de la 7 te vorbeste de rau! zi si tu ceva de ea, sa fiti chit!
- daca te mananca palma dreapta, dai bani. Daca te mananca palma stanga, iei. daca te mananca amandoua - spala-te pe maini!
- daca nu mananci tot din farfurie vei avea un sot urat. daca mananci tot, vei avea un sot la fel de urat! - cine te mai ia daca esti cat China?
- daca iesi pe alta usa decat cea pe care ai intrat aduce ghinion. Eu cred ca e mai mare ghinionul sa iesi pe aceeasi usa, daca nu esti in casa ta, in patul tau. (muhaha)
- dormi cu capul spre N si capul spre S. nu incerca alte combinatii, ca te doare coloana! :))
- e semn rau daca te incui pe din afara - cred si eu! mai ales daca ploua
- daca te-ai apucat sa faci patul, nu te opri inainte de a-l termina pentru a face altceva - cred si eu... amani momentul!
- e ghinion daca intinzi rufele dupa asfintit - nu iti mai vede vecinu' chiloteii, deci nu mai trece pe la tine, deci tu suparata :))
- daca moare cineva trebuie sa acoperi oglinzile pentru ca sufletul mortului intra si continua sa salasluiasca in oglinda - prea penibila ca sa fie comentata.
- daca pe casa ta canta cucuveaua, cineva din familie va muri curand. - cat a mai cantat cucuveaua asta la Cotroceni.. si Iliescu e tot alive and kickin'.
- cand moare cineva din casa, e bine sa se deschida toate ferestrele, ca sufletul acestuia sa zboare - pe genul: zboara puiule, zboara!
- femeia gravida nu trebuie sa fure, altfel copilul ei va purta un semn din nastere - multsumesc mami pentu floarea posesie personala pe piciorul meu drept :)
- cand vezi pentru prima data un nou nascut trebuie sa ii pui bani in scutec sau in patut - buna strategia asta, de ce nu se aplica si cand il vezi a 50-a oara?
- copiii ce au pana intr-un an se pot deochia singuri daca se uita in oglinda - pe genul: "mama ce misto sunt, stai ca ma fac eu mare"
- daca porti un usturoi cu tine esti ferit de farmece - evident! nici "farmecu'" nu se mai leaga de tine cand mirosi a usturoi!
- stai in coltul mesei si nu te mai casatoresti - sure! nu te vede Gigel daca stai in colt! stai direct pe masa!
- daca la aceeasi biserica au loc mai multe nunti, miresele nu trebuie sa se vada una pe cealalta. - probabil Gogu se rasgandeste :))
- miresele nu trebuie sa poarte perle, cica aduc lacrimi. - de invidie!?
- daca doua persoane se sterg cu acelasi prosop se intalnesc pe lumea cealalta - "siii... te-ai sters?"
- ghinion daca dai mana cu cineva peste gard. - esti naspa! deschide si tu poarta!
- e bine sa stranuti imediat dupa ce te trezesti sau sa stranuti pe dreapta - "haaaapciu! damn, si nu a fost pe dreapta!azi sigur calc intr-o groapa si imi cade un ghiveci in cap"


Cam atat mi-am amintit. Nu o cred decat pe cea cu femeia gravida care "imprumuta" :)
Va pup, ostenii mei (liberi sa luati leapsa)!

3 comentarii:

Matilda spunea...

aoleu! Mami, ce-ai facut? :)) Nu... eu n-o cred nici pe aia. Cand m-am facut mare am aflat ca in anul in care m-am/ ne-am nascut au fost niste furtuni solare mai nasoale.

De la asta sunt petele :) Gata, problem solved! Nici o superstitie n-a mai ramas in picioare.

sergiu mita spunea...

daca mori...e semn rau!

NoFaceFashion spunea...

=)) cea cu prosopul... foarte buna. eu stiam ca doar aduce cearta.