Astazi a avut loc o conferinta destul de interesanta organizata de PRIME - asociatia studentilor la PR si Comunicare.
Invitatii Valentin-Narcis Sturzu (bimus - regizor) si Adrian Albu (copywriter Propaganda) au avut ca tema pentru... la Orange Concept Store: VIRALUL.
bimus a inceput aceasta conferinta... singur. Din respect pentru participanti, Adrian Albu a ales sa vina mai tarziu si sa intrebe cu nonsalanta "eu pentru ce am venit aici?". I s-a raspuns, dar tot a batut campii - parerea mea
Cum in Romania se face un viral si o lalaim doi ani pe seama lui, s-a discutat despre Adi Despot si a lui expresie "3, iubita mea" - un succes.
Mr. Cool a.k.a. Adrian Albu a povestit despre cum a facut un viral care nu s-a vrut viral dar este totusi viral (!!!) cu 6600 views pe youtube.. unde isi cere el o marire de salariu. ei bine, eu nu vreau sa il consider viral, deoarece nu am primit mass pe Y!m cu el :)) Concluzia: "trebuie sa stii cand sa te opresti!"
Nu s-au zis lucruri nestiute (cu exceptia succesului nemaivazut pe care l-a facut pseudo-viralul lui Albu). Cu toate acestea a fost interesant. Data viitoare poate vor fi invitati oameni care sa isi dea mai mult interesul (+ bimus :) )
8 comentarii:
"Interesant" e un eufemism cand nu vrei sa zici ca ceva a fost cam...nasol. In cazul de fata a fost Koks, atitudine de baiat de cartier, foarte accesorizat. In rest a fost foarte bine, inclusiv organizarea.
Si eu am un viral cu 22 000 de views, bucata de inceput de la concert Madonna. Deci are multe vizualizari, deci e viral...Eu asa am inteles ca se masoara succesul unui viral...
Subscriu :)
Mihnea - organizarea a fost foarte ok. Pe mine m-a scos din sarite atitudinea invitatului, funny-wanna-be :)
Sorin, Vali - si travestitul care o imita pe beyonce?! :)) hai sa facem si noi un viral si zicem 'ups, a scapat pe net' - am vazut ca e la moda!
Aha deci banuiam eu ca acestea vor fi concluziile :) La Bimus ma asteptam sa fie super iar la celelalt varza ca am mai auzit de el... Multumesc pentru recenzie, e prima pe care o citesc despre acest eveniment :)
@sorin eu am un viral cu 51 000 de vizualizari. sunt mult mai tare decat tine
Salutare, Corina. E primul meu comentariu aici si mi-e teama ca nu o sa fiu deloc de acord cu tine. :)
In primul rand, desi bine organizata (mi-a placut de Roxana Niculae), conferinta mi s-a parut tare plictisitoare. N-am aflat nimic nou.
Vali/Bimus e foarte simpatic, insa vroiam sa aflu de la el care este strategia de executie a unui viral, scenariu + vizual (doar e regizor) si nu cum este sunat la 7 dimineata de Adrian Soare sa i se propuna un viral. In plus, faptul ca un viral "se intampla" nu exclude un plan eficient de a-l si face sa se intample. :) Nu tine de Simona Senzual sau Gina Pistol, tine de cu totul alte lucruri. In domeniul meu (SEO copywriting), e ca si cum as zice ca scriu un text viral pt a atrage link-uri si vorbesc in el despre Adi Despot si gata, devine viral. :)
Referitor la Adrian Albu, o sa fiu foarte subiectiva, pt ca il cunosc personal si omul e un original. :) Fie il adori, fie il omori, asa e el si nu e neaparat o imagine proiectata. Putem spune ca toti copywriterii sunt putin cu capul, intra in atributiile lor. :) Asa ca, cel putin pentru mine, el a mai animat atmosfera.
Faptul ca nu si-a propus sa faca un viral si a iesit ceva... asemanator unui viral (hai sa-i zicem un mic viral, pt ca e nisat pe industria in care activeaza) nu inseamna ca omul vorbea aiurea. Un viral nu trebuie sa treaca de un prag de vizualizari, ci trebuie transmis prin canale neoficiale, de la utilizator la utilizator. Nu faptul ca are 6600 de views il face, asadar, viral. :)
Cam lung comentariul meu, ma opresc aici (sper ca am stiut cand). Cheers! :)
P.S. Sorin (Rusi), ai fost la eveniment si nu ne-am vazut? :)
Bun, n-am fost la conferinta dar vreau sa raspund la "cum e cu viralele"
Lasand la o parte youtube-ul, unde intamplarea face sa am un video cu 340,076 si altul cu 242,377 de views pe care nu pot sa le prezint ca virale, daca nu asta sunt..
Cum as demonstra eu ca o pagina web a ajuns viral: Google Analytics!
Traffic sources – direct traffic – landing page – visitor type
E o modalitatea simpla de a urmari ceea ce deja se trimite prin email/mess la prieteni, s-a bookmarkuit, a ajuns offline etc.
Trimiteți un comentariu